eerste week! - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Annemarie Bakker - WaarBenJij.nu eerste week! - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Annemarie Bakker - WaarBenJij.nu

eerste week!

Door: Ann

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

13 November 2013 | Australië, Katoomba

Hello lieve allemaal!

Van a'dam naar abu dhabi was een korte vlucht, op de luchthaven(abu) ging ik toevallig bij een stel uit Aus aan tafel zitten die oorspronkelijk uit Ierland kwamen, was heel gezellig. Eenmaal in het vliegtuig had ik het geluk dat de stoel naast me leeg was dus kon ik lekker slapen dat heb ik dus ook veel gedaan.
Aangekomen op Sydney had ik super snel mn backpack en zat ik in een trein naar Katoomba, 2 uur in een trein na zo'n vliegreis is LANG! Gelukkig was het kantoor in Katoomba dichtbij het station, toen ik daar aankwam waren Tim en Dylan er om mij te ontvangen. Toen hebben we even wat gegeten in een cafe, pizza met krokodil onder andere.
Andere Tim waar ik bij in huis woon was ondertussen ook aangeschoven, en bracht mij daarna naar mn kamer en heeft me gelijk de waterval vlakbij t huis laten zien:) wel echt ijs en ijs koud water! ik voelde mn bloedvaten dichtknijpen, maja kon het niet laten een duik te nemen:P die avond met zijn ouders, broer, schoonzus en vriendin gegeten, mensen waren super gastvrij.

'T weekend een klim/abseil-tripje gedaan, om even mee te maken hoe een klant hier een tripje doet, en zondag een super vette canyon trip gedaan! Zelfs de gasten met wie ik was hadden nog nooit zo'n mooie maar ook moeilijke canyon gedaan! het was een soort expeditie. Om 4.30 wakker geworden, twee uur gereden, 3 uur gelopen naar waar 'Davies canyon' begon. 'T was niet echt mooi weer, liepen letterlijk in de wolken (waar helaas regen in zat) we hebben abseils gehad van meer dan 60 m hoog door watervallen heen in het (koude) water telkens was de omgeving die je beloonde voor het harde werk. Overnacht in de canyon naast een super hoge waterval, gelukkig wel warm gehad en goed geslapen. Weer super vroeg wakker natuurlijk, toen zijn we de canyon eindelijk (zonder te zwemmen:D) uit gekomen, toen begon de echte uitdaging pas! een helling om de canyon uit te lopen, hij was zo steil, je moest niet alleen met voeten maar ook je handen gebruiken om omhoog te komen en we moesten van 300 naar 1200m boven zeeniveau komen dus dat was even doorzetten. Het werd donker en het ging nog harder regenen. Doorlopen was het enige wat me warm hield! dwars door de bushbush naar het pad en dat allemaal met een kompas, ik was in goede handen dat was zeker! ein-de-lijk om 23.00 aangekomen, helemaal gebroken en koud bij de auto..
Het was echt een onwijs gave, onvergetelijke ervaring!
Nu weer op kantoor:) vanavond een BBQ bij één van de guides hier die jarig is.

  • 13 November 2013 - 08:33

    Maartje:

    He Ann, wat leuk zo'n eerste verslagje :) Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen down under en klinkt als een supergaaf (en heftig) eerste weekend, zo meteen de bush in! Leuk dat je ook meteen een netwerk hebt met etentjes en BBQs. Heel veel plezier en blijf graag op de hoogte van alle avonturen daar :D xxx maartje

  • 13 November 2013 - 15:36

    Cora (grote Zus):

    Lief zusje, wat een gaaf verhaal zeg, stoere chick;-)!! Heel fijn om te horen dat je het zo goed maakt daar en heel geruststellend te weten dat je daar zo goed bent opgevangen. Ik kijk uit naar je volgende verhalen mop. Voor Ties hebben wij een wereldbol gekocht zodat hij kan zien hoe ver tante An bij ons vandaan is ;-(. Love you! Kusxx je grote zus

  • 14 November 2013 - 11:38

    Mama:

    Hey lieverd , ik zie je blog; wat geweldig zo'n avontuur.
    Je schrijft ook heel leuk en boeiend; fijn om je zo te volgen.
    Hopelijk was de BBQ een * warme* ervaring na zo'n koude tocht ;)
    Ik hou van je, dikke kus van mij.

  • 14 November 2013 - 14:50

    Judith:

    Hey Ann! Wat leuk om je zo te volgen! Echt super gaaf wat je nu allemaal al hebt gedaan en meegemaakt :D Heel veel plezier daar. Geniet er van! Ik geniet graag met je mee, dus hou me op de hoogte :) xxxJudith

  • 16 November 2013 - 18:26

    Vallie:

    Het klinkt nu al alsof je daar een maand verblijft :P Wat heb je al veel mee mogen maken inderdaad in zo'n korte tijd. Ik kan je alleen nog meer plezier wensen schat!! Dikke kus en knuffel ;) Ik hoop je snel te spreken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Katoomba

Annemarie

Actief sinds 13 Nov. 2013
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 2924

Voorgaande reizen:

07 November 2013 - 26 Maart 2013

stage in the Blue Mountains!

Landen bezocht: